De'Longhi PrimaDonna ESAM 6620

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi PrimaDonna ESAM 6620 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

rob hensen 27-11-2016

pech met keuze

Koffie veel te koud en slecht geholpen. Te vaak verwezen dat het zo moest, achteraf bleek defect maar niet door DeLonghi goed opgepakt. Na 5 jaar weg gedaan, alle gasten vonden de koffie lauw

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • mooi design

Minpunten

• lauwe koffie
  • slechte service
  • slechte cremelaag
  • wisselende hoeveelheden koffie en melk
  • o-ringen slijten snel, melk schuif luistert niet

Dirk Simons 01-03-2014

Sinds een dikke maand dit apparaat in bezit.
Hiervoor de goedkopere Delonghi 22.110SB gehad. En ook de mogelijkheid om een Saeco Molito te testen. Wat een verschil.............. Zeker ter vergelijking met de Saeco.
Als je aan het reinigen begint van de binnen kant.
De zetgroep, bij Saeco een reuze zetgroep die vol vet is en steeds ingesmeerd dient te worden met silecone vet (niet echt gezond)
Tip van een onderhouds man de Delonghi, de binnenkant van de zetgroep af en toe insmeren met een beetje vaseline.
Ook is deze goep veel kleiner en hierdoor makkeijker te reinigen.
Ook is dit apparaat veel stiller.
Makkelijk te bedienen en in te stellen. Hiervoor heb je niet eens de handleiding nodig. Veel instel mogelijkheden.
De koffie is heet, de schuim is goed (ok, het is geen "barista" schuim, maar kan ermeer door) en is ook in 3 verschillende diktes te verkrijgen.
Dik voor cappuccino, iest dunner voor latte machiatto en slap voor latte.
Alle drie met een druk op de knop te maken en aan te passen.
Super apparaat.

jwdvr59 24-12-2013

Precies 5 jaar geleden gekocht, in de eerste instantie zoeken naar het juiste profiel,
sterkte koffie, malingsgraad etc.
Goede koffie, espresso, cappucino, al mag die wat warmer zijn is mijn ervaring.
Al met al een aardig prima apparaat, totdat de problemen beginnen, na 5 jaar al 3 keer een probleem gehad met totale kosten voorbij de 450 euro voor een apparaat van 1100 euro.
De laatste werd vandaag opgelost voor wederom 175 euro.
Je begrijpt dat was 1 keer de Longhi en tevens de laatste keer door slechte service, geen coulance enz.
Volgende keer terug naar mijn favoriete merk.
Johan

Armand01 03-12-2011

Prachtig apparaat! Hiervoor had ik een Solis Master Top (bijna 2x zo duur) maar die is echt voor groot gebruikers. met gemiddeld 6 koffie per dag kwam hij niet tot zijn recht.

De koffie die nauwelijks smaak had bij de Solis explodeerde bijna in je mond bij deze prima donna #:-).
Melk opschuimen gaat ook fantastisch, maar dat gaat pas nadat de onderdelen v/d opschuimer een paar keer in de vaatwasmachine zijn geweest. Dit en nog veel meer truukjes hoorde ik bij Fa. Oostendorp in Tiel. Zo'n apparaat moet je echt gedemonstreerd zien en geproefd hebben. Bij Oostendorp (Huub) hadden we een demonstratieafspraak gemaakt en werden we bijna 3 uur lang onderhouden met demonstraties en proeven van verschillende machines. Ik kon bijna geen espresso meer zien/proeven, maar ik wist uiteindelijk wel welk apparaat ik wilde. Vervolgens werd die ook nog eens uit de verpakking gehaald en volledig uitgetest (en de prijs was nog eens een paar tientjes goedkoper dan bij kieskeurig).

Ik geef uit principe geen 10-en, omdat ik niet weet of er wellicht nog betere machines zijn, maar ik tot zover volledig tevreden. Over enkele maanden geef ik wel een update.

antonia047 13-08-2011

----------Update review, 13-8-2011---------
Ik heb dit apparaat nu een half jaar en ben nog steeds heel tevreden ermee. Eens in de week /anderhalve week spoel ik met een melkcleaner de leidingen door van het melkopschuimapparaat en de deksel om de dag in een sopje. Je cappucino blijft dan perfect. Natuurlijk heeft dit apparaat regelmatig zijn schoonmaakbeurt nodig, maar dat is ook een fluitje van een cent. Eens in de maand maak ik op zondagochtend op mijn gemak de zetgroep schoon. Het is een kostbaar apparaat dus ben ik er ook zuinig op.
Ik ben dus een tevreden gebruiker.

---------1e review, 24-4-2011-----------
Heb het apparaat nu 1 maand en ben zéér tevreden. Natuurlijk hoor je dat het apparaat bezig is als je koffie zet, logisch. Maar het stoort zeker niet. Gebruik cappucinomelk van Albert Heyn en die is perfect voor je cappucino en latte macchiatto. En als je om de dag de deksel van de melkopschuimer reinigt blijf je verzekert van perfect opgeschuimde melk. Kleine moeite is zo gebeurt.
Perfect apparaat.

AnneMarie2010 22-02-2010

Denk goed na wat je met het apparaat wil voor je het koopt. De Esam 6620 prima donna vond ik niet geweldig. Het opschuimen van de melk lukt niet of slechts minimaal maar meestal heb je doodgeslagen melk in je kopje. Vele soorten melk geprobeerd van mager tot vol en van houdbaar tot dagvers. Er komt meer lucht uit de melkkan dan melkschuim. Na vele liters melk en koffie verspild te hebben heb ik het apparaat teruggebracht naar de winkel. HEt kan nooit de bedoeling zijn dat ik na elk gebruik eerst de sensor moet droogmaken, het buisje van de melkkan dat over de sensor gaat moet droogmaken om een volgend kopje te zetten. als je per abuis tegen de melkkan stoot als je het kopje weghaalt om een volgend kopje te zetten schuimt de melk ook niet meer omdat de sensor dan niet meer de melkkan voelt.. Verder was de koffie wel warm maar met melkschuim erin niet echt (zelfs op heetste stand). Alleen koffie was prima. Wel veel lawaai. COntinu een geklik van het zetelement van binnen. klik om de koffie te halen. Klik om te zetten. Klik om de koffieprut weg te gooien. Klik om terug te gaan. En dan weer klik, klik om een volgend kopje te zetten. Dank zij de service van de Harense Smid gelukkig mijn geld teruggekregen. Toppie! Nu maar eens op zoek naar een echte espressomachine.

Harm_Gld 20-11-2009

Heb dit apparaat sinds december 2008 in bezit. De introductiedatum die door kieskeurig genoemd wordt lijkt dus niet te kloppen.
In één woord een geweldig apparaat.
Na de eerste keer alle voorkeuren voor de verschillende soorten koffie en aangepaste hoeveelheden voor de kopjes te hebben ingesteld, is het voortaan slechts een kwestie van de juiste knop indrukken om een prima bak koffie te krijgen.
Apparaat is zeer eenvoudig te onderhouden. Enige minpunt is dat de temperatuur van de koffie niet echt gloeiend heet is.

Theo2010 15-11-2009

Een top apparaat! Je kunt de hoeveelheid melk en koffie zelf programmeren, dus als je dat eenmaal gedaan hebt heb je altijd een cappuccino, caffelatte enz. aangepast aan je eigen smaak en afgestemd op de kopjes of mokken die je gebruikt. Onze ervaring is dat je het mooiste melkschuim krijgt met 2/3 deel volle houdbare melk en 1/3 deel koffie.